Sepete Ekle
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
2019 KPSS Kitapları
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
ŞUUR VE NAZARİYAT ( ŞUUR’UN KAYNAĞI VE ESASLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME )
Şuur ve Nazariyat
ŞUUR VE NAZARİYAT ( ŞUUR’UN KAYNAĞI VE ESASLARI ÜZERİNE BİR İNCELEME )
Barkod
: 9789757352426
Basım Yılı
: Ocak 2017
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 14.5 x 21.5 (cm)
Sayfa Sayısı
: 307
Cilt Durumu
: Karton Kapak
Boyut
: Normal Boy
Yaklaşık 1-3 iş günü temin
%17 İNDİRİM
Liste Fiyatı
20,00
İndirimli Fiyatı
16,60
Kazanılan Puan
50 NP
Bu kitabı 2,77 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Bu ürünü 321 kişi görüntüledi.
Kitap Tanıtımı

Bu kitap “şuur’un” kaynağı, mahiyeti ve teşkil esasları üzerine “nazariyat (theoria)” ve “suret nazariyat’ı” vasıtasıyla bir incelemedir.


Hem “nazariyat (theoria)” hem de “suret nazariyat’ı”, “müteşekkil dil theo-gonia’sı’dır”.


“Müteşekkil dil theo-gonia’sı”, ayrıntıya girmeden ifade edersek, “müteşekkil dil doğ’u’ş’u’na” mahsus “fikriyat’tır (logia)”.


“Nazariyat (theoria)” esasında “müteşekkil dil”, “aş’kın’a” mahsus “suret” olarak “(müteşekkil) psukhe suret’i’dir”; “suret nazariyat’ı” esasında “müteşekkil dil” ise, “aş’kın’a” mahsus suret olarak “nazar’i musiki’dir”.


“Aş’kın’a” mahsus “suret”, “bir’dir”.


“(Müteşekkil) psukhe suret’i”, bu bakımdan, “aş’kın’a” mahsus “suret’in”, “nisbet (ratio)” yüzüdür; “nazar’i musiki” ise “gayr’ı nisbet (ir-ratio)” yüzü.


“Aş’kın’a” mahsus “suret’in”, “nisbet (ratio)” yüzü, “zihn’e (mens)” mahsusen “kıyas’ın” ve “muhakeme’nin” esasıdır; “gayr’ı nisbet (ir-ratio)” yüzü ise, “evvel mahfuz’a” mahsusen “hatırla’ma’nın” esası.


Bu bakımdan “şuur’u”, yukarıda belirtilen manada “müteşekkil dil” esasında ele aldık.


“Aş’kın”, “suret’i” itibariyle, “müteşekkil dil’dir”.


“Şuur”, “suret’in, kendi’ni idrak cihet’i’dir”.


“Aş’kın’a” mahsus “şuur” ile, bu bakımdan “müteşekkil dil’in, kendi’ni idrak cihet’i’ni” kastediyoruz.


“Müteşekkil dil”, “suret’ler’e” mahsus “bir’li’k’tir (unitas)”.


Bu itibarla, “müteşekkil dil’e” mahsus “şuur’u”, “müteşekkil dil’e” ait “suret’ler’e” mahsusen düşünülen “şuur’lar” esasında, “bir’li’k (unitas)” olarak ele almak gerekir.

Ürünü Oyla:
Tüm yorumlar listeleniyor
Sırala: