Sepete Ekle
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
2019 KPSS Kitapları
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
Ürünü İncele
SENARYO YAZIMI ( SİNEMA VE TELEVİZYON İÇİN )
Senaryo Yazımı Sinema ve Televizyon İçin
Yorumları oku
SENARYO YAZIMI ( SİNEMA VE TELEVİZYON İÇİN )
%20 İndirim
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 15 x 23 (cm)
Sayfa Sayısı
: 290
Cilt Durumu
: Ciltsiz
Boyut
: Normal Boy
Yaklaşık 1-3 iş günü temin
Liste Fiyatı
: 39,00 TL
İndirimli Fiyatı
: 31,20 TL
Kazanılan Puan
: 94 NP
Barkod
: 9786056334672
Basım Yılı
: Mayıs 2016
Ürünün Tanıtımı

Senaryo yazmak isteyenlerin sorduğu ilk soru: ’Nasıl yazılır? ’


Her şey bir senaryoyu başlatabilir. Başlama atışını duyan beyin harekete geçer, sahnelerden repliklere, düşsel yüzlerden, ürkütücü imajlara sıçrayarak ilerlemeye koyulur. ’Sinapsis’, ’Film Öyküsü’, ’Tretman’ gibi tuhaf isimleri olan istasyonlar arasında, benzersiz bir serüvene doğru sarsılarak ilerler. Ama öncelik hep hikayededir. Çünkü filmler hikayeler üzerine inşa edilir. Sağlam bir hikaye ise tüm sinema tarihinin de gösterdiği gibi az bulunur bir nesnedir, çünkü benzersizdir. . .


Hangi yöntemle yazılırsa yazılsın, neye hizmet ederse etsin, sonuç olarak senaryonun bir takım özellikler taşıması gerekir. Şu soru oldukça önemlidir: Hikayenin bir proje olarak değeri nedir?


Etkilendiğiniz herhangi bir şeyden hareketle senaryo yazmak şiirsel bir süreçtir, proje kavramını temel almak ise, mimari tasarımlara benzer. Kuşkusuz yaratıcı bir iştir ancak yapılacak binanın öncelikle kimi ilkel gereksinimlere cevap vermesi gerekir: Dünyanın en güzel hikayesini yazmış olabilirsiniz, bir proje olarak değeri yok ise filmin yapılabilmesi için para bulunamaz. Hadi para bulundu film yapıldı diyelim, seyirci gelmez. Endüstri denen masal devi seyirci getiremeyen projelerden hiç hazzetmez. Seyirci dünyanın en güzel köşkünde tuvalete gidecek olan kişidir. Onu tek ilgilendiren kendi ihtiyacıdır, sıkıştığında estetik değerler umrunda bile olmaz. Bu yüzden senaristin, yaratma esrikliğini doğum sancılarını, kendini Tanrı gibi hissetmeyi kenara bırakıp bitirdiği hikayenin bir proje olarak değerini amansız bir sorgulamadan geçirmesi gerekir:


Bu fikirden bir senaryo olur mu? Nasıl bir film çıkar? O filmi ben izlemek ister miyim? Bu filmi çekmek isteyecek bir yönetmen var mı? Böyle bir filme, hangi nedenle ihtiyaç var? Yapımcı bu senaryoya neden para yatıracak? Seyirci neden bu filme gelecek?


O yüzden bu soruların yanıtlanması zorunludur. Sıradan ve onur kırıcı oldukları açıktır. Üstelik çok da sıkıcıdır. Ancak hayat kurtarırlar. Sinema tarihi aynı zamanda, bu soruları zamanında sormamış ya da doğru karşılıkları bulamamış senaristler mezarlığıdır. Kendileriyle birlikte kimi yönetmen ve yapımcıları da sürüklemiş olmaları neyi değiştirir? Herkes yalnız ölür.

Bu ürünü 291 kişi görüntüledi.
Ürünü Oyla:
Tüm yorumlar listeleniyor
Sırala: