Sepete Ekle
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
2019 KPSS Kitapları
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
ŞAH İSMAİL HATA’İ KÜLLİYATI (  )
Şah İsmail Hata’i Külliyatı
ŞAH İSMAİL HATA’İ KÜLLİYATI (  )
Barkod
: 9799752560528
Basım Yılı
: 2006
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 15.5 x 22 (cm)
Sayfa Sayısı
: 728
Cilt Durumu
: Karton Kapak
Boyut
: Normal Boy
Yaklaşık 3 iş günü temin
%30 İNDİRİM
Liste Fiyatı
75,00
İndirimli Fiyatı
52,50
Kazanılan Puan
158 NP
Bu kitabı 8,75 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Bu ürünü 785 kişi görüntüledi.
Kitap Tanıtımı
Türkçe Divanı, Nasihat-name, Deh-name, Tuyuğlar, Koşmalar, Geraylılar, Varsağılar ve BayatılarŞah İsmail Hatâ’î (1487-1524) farklı kimliği, siyasi duruşu ve toplumsal icraatlarıyla, genel Türk tarihinde üzerinde en fazla tartışılan isimlerden biri olmuştur. Küçük yaşta Şeyh olmuş. 14 yaşını tamamlandığında ise koca bir imparatorluk kurmuştur. Kurduğu devlete Devlet-i Kızılbaş, hâkim olduğu ülkeye ise Ülke-i Kızılbaş adını vermiştir. Kızılbaşlık, Şiî bir İslam anlayışı olmayıp, Safevî propagandalarla Şiîleştirilmiş ve sûfîlrştirilmiş, Türkmen bir din anlayışıdır. Eski kaynaklarda ve Şah İsmail Dîvânı’nda “Alevî“ deyiminin hiç gelmediği, buna karşılık Şah İsmail ve taraftarlarının kendilerine Kızılbaş dedikleri bilinir. Genel Türk siyasi ve kültür tarihinde Türk inançlarını, dilini, kimliğini ve kültürel değerlerini en üst düzeyde temsil etmiş ve savunmuş Şah İsmail gibi ikinci bir hükümdara rastlamak olanaksızdır. Şah İsmail siyasi kişiliği ve edebi diliyle Horasan kökenli bir oluşum süreci geçiren Türk Halk İslam anlayışının ortaya çıkardığı doruk noktası olarak görülür. Şah İsmail Külliyatı, bu derin ve geniş sosyal olgulardan beslenen yapının dîvânından, tyuğlarından, koşmalarından, Deh-name ve Nasihat-name’sinden oluşur. Şah İsmail’in ölümünden sonra derlenen dîvânı ise gazeller, kasideler, mürebbe ve kıtalardan oluşur. Şîrvân halâ’iki hamu Tebrîz’e taşına, Mülk-i’ Acem sorar ki, kıyâmet haçan kopar?Yetdülce tükenür “Arab“ın kûy u meskeni, Bağdâd içinde her nice kim Türkman kopar.
Ürünü Oyla:
Tüm yorumlar listeleniyor
Sırala: