Tükendi
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
2019 KPSS Kitapları
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
MARİO PRASSİNOS / MARİO PRASSİNOS ( BİR SANATÇININ İZİNDE: İSTANBUL-PARİS-İSTANBUL / IN PURSUİT OF AN ARTİST )
Mario Prassinos / Mario Prassinos
MARİO PRASSİNOS / MARİO PRASSİNOS ( BİR SANATÇININ İZİNDE: İSTANBUL-PARİS-İSTANBUL / IN PURSUİT OF AN ARTİST )
Barkod
: 9786054642588
Basım Yılı
: Aralık 2016
Basım Dili
: Türkçe İngilizce
Ebatı
: 24 x 28 (cm)
Sayfa Sayısı
: 112
Cilt Durumu
: Karton Kapak
Boyut
: Normal Boy
Yaklaşık 1-3 iş günü temin
%25 İNDİRİM
Liste Fiyatı
40,00
İndirimli Fiyatı
30,00
Kazanılan Puan
90 NP
Bu kitabı 5,00 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Kategoriler
Bu ürünü 141 kişi görüntüledi.
Kitap Tanıtımı

Mario Prassinos, Bir Sanatçının İzinde: İstanbul-Paris-İstanbul sergisi, İstanbul’da Rum, sanatçı bir ailede dünyaya gelen Mario Prassinos’un Paris’te 20. yüzyıl avangartları arasında başlayan sanatsal kariyerini konu alıyor. Seza Sinanlar Uslu küratörlüğünde, uzman Catherine Prassinos ve Thierry Rye danışmanlığında hazırlanan sergiye kapsamlı bir de yayın eşlik ediyor.


Mario Prassinos’un resimlerinden kitap illüstrasyonlarına, dokuma örneklerinden gravürlere uzanan farklı teknikteki özgün ve çarpıcı eserlerinin bir araya getirildiği katalogda, sanatçının kızı Catherine Prassinos, Enis Batur ve Seza Sinanlar Uslu’nun yazıları bulunuyor. Catherine Prassinos babasının İstanbul’la kurduğu ilişkiden ve şehirdeki anılarından bahsederken, Enis Batur sanatçının eserlerinde İstanbul’da geçen çocukluğunun ve Fransa yıllarında içinde bulunduğu sanat ortamının izlerini arıyor. Prassinos’un çarpıcı ve özgün karakterini, sürrealizmle başlayıp realist bir anlayışa yönelen üslubunu, II. Dünya Savaşı sırasında faşizme karşı aldığı sanatsal duruşu inceleyen Uslu, sanatçının bellekle kurduğu ilişki üzerinde özellikle duruyor: “İnsan şeyleri, (ya da insanları) tanımaz, onları anımsar” diyen sanatçı, eserlerinde belleğindeki geçmişe dair izleri yansıtıyor. Hafızaya aldığını bildiği ama erişemediği, tam ve net olarak anımsayamadığı hatıraları, kendi deyişiyle “zarara uğramış bir belleğin oluşturabileceği” portreler olarak izleyecilerine sunuyor.

Ürünü Oyla:
Tüm yorumlar listeleniyor
Sırala: