Tükendi
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
2019 KPSS Kitapları
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
MAHŞER-İ CÜMBÜŞ (  )
Mahşer-i Cümbüş
MAHŞER-İ CÜMBÜŞ (  )
Barkod
: 9789944126861
Basım Yılı
:
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 13.5 x 20 (cm)
Sayfa Sayısı
: 240
Cilt Durumu
: Karton Kapak
Boyut
: Normal Boy
Yaklaşık 1-3 iş günü temin
%40 İNDİRİM
Liste Fiyatı
12,00
İndirimli Fiyatı
7,20
Kazanılan Puan
22 NP
Bu kitabı 1,20 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Bu ürünü 324 kişi görüntüledi.
Kitap Tanıtımı

Aragon kapıyı kapatmadan çıktı, açıkta bir elyazması bırakmıştı, açtım, benden söz ediliyordu. Kalın bir elyazmasıydı, tuhaf bir biçimde numaralandırılmış, kimi zaman kurşun kalem, kimi zaman tükenmez kalemle, rakamların silindiği ya da defalarca çizildiği görülüyor, adeta söylemin parçaları, bölümler daha ne bileyim? Defalarca sınırı değiştirilmiş: ya söz konusu numaralandırılan sayfalar arasına başka sayfalar sokulmuş ya da defalarca sırası hepten değiştirilmiş. . .


Parçalı metin, metinlerarasılık ve tiyatro-roman geleneğinin renkli bir temsilcisi olan ’Mahşer-i Cümbüş’, Hüseyin Saylan’ın ilk kitabı. Okura, kenar mahalle mitolojisi-kuantum-dadacı şaka-bilinç-sanat-nihilizm-Lucifer fantezileri ekseninde, Oğuz Atay ile Celal Salik’in, Ivan Karamazov ile Shiho’nun aynı diyaloglarda var olabileceği teatral, sürrealist bir görsellik vadediliyor.
Romanın gerçek(!) karakterleri ise yolları İstiklal’deki Sappho meyhanesinde kesişen üç adam: Galatasaray’ın arka sokaklarında doğaçlama gösteri yarışmaları düzenleyen tiyatro ekibi Mahşer-i Cümbüş’ün üyesi Timur Nisa, estetik ahlakının yaşayan en büyük temsilcisi(!) ressam Utku Keskin ve adına bilişsel bilim denen yapay zeka, şifre bilim, garip döngüler gibi bilimum zırvalık hakkında ahkam kesebilecek kapasitede olan Niyazi Özçelik.


Diyaloglar, mektuplar, kitap listesi ve görsel öğeler -tablolar, gazete haberi, krokiler, satranç problemi ve sahne haritaları. . .

Bir insanın bilincini tiyatro sahnesine nasıl yansıtabilirim sorusu ile başlayan; kademeli geçişlerle okuyucunun zihninde karakterlerden olay örgüsüne, zaman ve mekan algısından dekorlara ve müziğe kadar bütünüyle bir tiyatro sahnesi canlandırabilmek; bir üst düzlemde ise bizzat izleyicileri de metne ve tiyatro sahnesine dahil edebilmek, eksiklik ve süreklilik hissi, okuyucunun zihninde yap-bozun parçalarını birleştirebilme çabası.

Ürünü Oyla:
Tüm yorumlar listeleniyor
Sırala: