Sepete Ekle
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
2019 KPSS Kitapları
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
ARİSTOTELES’İN DEMOKRASİ ANLAYIŞINDA KAMUSAL İYİ’NİN BELİRLENMESİ ( ARİSTOTELES’İN DEMOKRASİ ANLAYIŞINDA KAMUSAL İYİ’NİN BELİRLENMESİ )
Aristoteles’in Demokrasi Anlayışında Kamusal İyi’nin Belirlenmesi
ARİSTOTELES’İN DEMOKRASİ ANLAYIŞINDA KAMUSAL İYİ’NİN BELİRLENMESİ ( ARİSTOTELES’İN DEMOKRASİ ANLAYIŞINDA KAMUSAL İYİ’NİN BELİRLENMESİ )
Barkod
: 9789944446167
Basım Yılı
: 2007
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 13.5 x 19.5
Sayfa Sayısı
: 85
Cilt Durumu
: Karton Kapak
Boyut
: Normal Boy
Aynı gün kargo
(16:00'a kadar geçerli)
%30 İNDİRİM
Liste Fiyatı
17,00
İndirimli Fiyatı
11,90
Kazanılan Puan
36 NP
Bu kitabı 1,98 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Bu ürünü 762 kişi görüntüledi.
Kitap Tanıtımı
Bugün modern siyaset içerisinde kolektif çıkarılan bireysel çıkarlar ile nasıl uzlaştırılacağına ilişkin soru önemli bir yer tutmaktadır. “Halkın egemen olduğu“; düşünülen demokrasinin kamusal iyiyi sağlayacağı konusundaki iddialar da tümüyle gerçeği yansıtmamaktadır. Çünkü bu rejimin, en son aşamada, kamu yararını tahrip edecek şekilde bireysel çıkarları toplumun çıkarlarının önüne geçirme ihtimali vardır. Hem günümüzde hem de demokrasinin olanaklarını ve yetersizliklerini kendi döneminde gerek problematik gerek tarihsel olarak çok iyi analiz ederek açıkça ortaya koyan Aristoteles için demokrasi rejimi en çok erdemli olması beklenen bir rejimdir. Aristoteles için demokrasi rejimi en çok erdemli olması beklenen bir rejimdir. Aristoteles’e göre, sitenin ortak iyiliği sözkonusu olduğunda hem yurttaşların hem de yöneticilerin bu erdemleri özümsemesi için eğitilmesi gerekir. Ancak yoksul, cahil ve dezavantajlıların yönetimi olan, görevleri toplumun bütününün ihtiyaçlarını karşılamak için hizmet etmek olan gerçek halk önderleri yerine halk avcıları demogogların ortaya çıkmasına zemin hazırlayan demokrasi; kamusal iyiyi, ortak iyiliği sağlamaktan uzaktır. Bencil çıkarların toplum çıkarlarının önüne geçtiği, yurttaşların çıkar peşine düştüğü ve halkı etkilemek için her şeyi yapan halk avcılarının bulunduğu bir rejimde kamusal iyiden söz edilemez. O halde ideal bir yönetimde toplumun tümünün iyilği ve mutluluğu için yurttaşlar yasalara uymalı, devlet yönetimi de eğitimli insanlara bırakılmalıdır. İşte o zaman Platon’un deyişiyle, “Hükümdarlar filozof, filozoflar hükümdar olsaydı, kentlerin yüzü ışırdı. “
Ürünü Oyla:
Tüm yorumlar listeleniyor
Sırala: