Sepete Ekle
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
2019 KPSS Kitapları
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
KİLL MEMORİES (  )
KİLL MEMORİES (  )
Barkod
: 9786054363179
Basım Yılı
: Mayıs 2016
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 17 x 22.5 (cm)
Sayfa Sayısı
: 112
Cilt Durumu
: Karton Kapak
Boyut
: Normal Boy
Yaklaşık 1-3 iş günü temin
%22 İNDİRİM
Liste Fiyatı
60,00
İndirimli Fiyatı
46,80
Kazanılan Puan
140 NP
Bu kitabı 7,80 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Bu ürünü 224 kişi görüntüledi.
Kitap Tanıtımı

«Kimlik, ileride yurttaşlar için en değerli varlık haline gelecek ve asıl olarak sanal alemde var olacak. »


Eric Schmidt ve Jared Cohen, The New Digital Age. Reshaping the Future of People Kurucularının dijital dünyanın zirvesi olarak gördüğü Google, Sergen Şehitoğlu için bitmek tükenmez bir imge kaynağı. Şehitoğlu “Kill Memories”, “Google Street View”, “Mt. Paektu”adlarını verdiği üç fotoğraf serisinden ikisini orada bulduğu malzemelerden oluşturuyor. İçindebulunduğumuz post-internet çağında, Şehitoğlu, gözetleme güdüsünün ve her yerde hazır olabilme yetisinin baskın olduğu bu teknolojilerin kullanımını yapıbozuma uğratıyor. Burada söz konusu olan, görme ve kendini gösterme arzusu. Özel ve kamusal alanlar arasındaki ayrım gittikçe kırılgan bir hal alıyor; gerek imgelerin kontrolü gerek kişisel verilerin veya arşivlerin yaratılması açısından, mahremiyet günümüzde köklü bir dönüşüm geçiriyor. Takip etme, paylaşma, görüntü alma, spoiler verme, gözetleme ve depolama gibi eylemleri içeren bu her yerde hazır ve nazır ağ, ilişkilerin baştan biçimlenmesine yol açıyor. Sergen Şehitoğlu, internetin filtresinden geçmiş imgelerin dolaşımı ile bu imgelerin teşhir ve yeniden şekillenme arasında gidip gelen üretim sürecini sorguluyor. Her birimizin anılarımızı bu dijital temsilleriyle örtüştürmek için sarf ettiğimiz çabayı örnek alarak, söz konusu imgeleri yeniden çerçeveliyor, tekrar işliyor, görüş açılarını değiştiriyor. Böylelikle fotoğraftaki stüdyo fotoğrafı, haber fotoğrafçılığı veya sokak fotoğrafçılığı gibi başlıca stilleri sahiplenerek, imgeye dair kendi düşüncesini ortaya koyuyor. Modernist estetikten kısmen uzaklaşan bu üç fotoğraf serisi ortak bir paydada buluşuyor: Bilgisayar. Webkamerası veya Google arabalarının tepesine yerleştirilen kameralar gibi arayüzler sayesinde görsel içeriği hem kaydeden hem de üreten bir makine. . .


Marianne Derrien, Bağımsız sergi küratörü ve sanat eleştirmen Sergen Şehitoğlu, 1980, Istanbul Yıldız Teknik Üniversite’sinde Makina Mühendisliği okuduktan sonra, yolunu değiştirdi ve birçok fotoğrafçıyla birlikte çalışarak yeteneğini geliştirdi. İşleri Avrupa’nın birçok yerinde sergilendi, çeşitli kitap veyayınlarda yer aldı. G. F. I’nin kurucularından olup eğitimine Marmara Üniversitesi’nde Fotoğraf Yüksek lisans’ıyla devam etmektedir. Sanatorium (İstanbul) ve Backslash Gallery (Paris) tarafından temsil edilmektedir.

Ürünü Oyla:
Tüm yorumlar listeleniyor
Sırala: