Sepete Ekle
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
2019 KPSS Kitapları
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
İSLAMCI VE PÜRİTEN (  )
İslamcı ve Püriten
İSLAMCI VE PÜRİTEN (  )
Barkod
: 9786055515737
Basım Yılı
: Mart 2012
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 13.5 x 21 (cm)
Sayfa Sayısı
: 75
Cilt Durumu
: Karton Kapak
Boyut
: Normal Boy
Yaklaşık 1-3 iş günü temin
%24 İNDİRİM
Liste Fiyatı
9,00
İndirimli Fiyatı
6,84
Kazanılan Puan
21 NP
Bu kitabı 1,14 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Bu ürünü 251 kişi görüntüledi.
Kitap Tanıtımı
“İslamcı ve Püriten“ iki önemli düşünce adamı, Rasim Özdenören ve Sabri F. Ülgener hakkında. Oldukça derinlikli iki yazı var önümüzde. Demirhan oldukça “basit“ iki soru soruyor:

Özdenören’e “İslamcı“ diyebilir miyiz?

“Eğer İslamcılık, hayli politik vurgulara sahip bir yol haritası sunan ideolojik bir yapı olarak ele alınırsa, bu tanımla bekleyiş’in çelişeceği ve dolayısıyla bekleyiş üzerinden Özdenören’in İslamcılığına ulaşılmasının zor olacağı söylenebilir. Olsa olsa buradan onun İslamcı olmadığına varılabilir. Çünkü ideolojik ve politik bir yol haritasında bekleyiş’ten ziyade hareket önem taşır. Ancak zaten sorun da burada düğümleniyor: Özdenören’i ne derecede İslamcı saymalı?“

Ülgener’de “Püriten“ ne anlama geliyor?

“Ülgener için “püriten“ denilebilir mi? Ülgener, Weber’den devşirdiği, ancak onu eleştirerek Osmanlı toplumuna uyguladığı okuma tarzıyla, bize nasıl bir toplum formu önermektedir? Dahası, Weber’in bireyleri savaş alanına sürdüğü, Nietzscheci bir tonlamaya sahip, bürokrasi, karizma, rasyonelleşme ve benzeri güç alanlarında, ancak bireylerin “deruni“ bir itki (ya da kuvve) bulmaları, kendi tanrılarını kendileri yaratmaları gerektiği konusundaki “kötümserliği“; “püriten“ olmayan bir “püriten“, rasyonelleşmenin çıkmazlarına çözüm olarak “rasyonalize bir püriten“in ortaya çıkması beklentisi içinde olması, Ülgener’e ne kadar sirayet etmiştir? Nihayette, Ülgener, “püriten“i nasıl çevirir?“

Demirhan iki düşünürü incelerken kullandığı kilit kavramları Derrida, Bauman, Heidegger, Nietzsche, Weber atıflarıyla örülü olarak ele alıyor. Okuyucu yukarıdaki batılı felsefecileri bakarak -haklı olarak- şöyle diyebilir: Yerli düşünürleri yabancı düşünürlerle açıklamak? Demirhan bu konuya da değiniyor hem de kısa bir Şerif Mardin eleştirisiyle birlikte.
Ürünü Oyla:
Tüm yorumlar listeleniyor
Sırala: