Tükendi
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
2019 KPSS Kitapları
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
İLK BİLGİ ( BEDİÜZZAMAN VE NİETZSCHE’YE MUKAYESELİ BİR YAKLAŞIM DENEMESİ )
İLK BİLGİ ( BEDİÜZZAMAN VE NİETZSCHE’YE MUKAYESELİ BİR YAKLAŞIM DENEMESİ )
Barkod
: 9786055304409
Basım Yılı
: Mayıs 2013
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 13.5 x 21 (cm)
Sayfa Sayısı
: 172
Cilt Durumu
: Karton Kapak
Boyut
: Normal Boy
Yaklaşık 1-3 iş günü temin
%27 İNDİRİM
Liste Fiyatı
9,26
İndirimli Fiyatı
6,76
Kazanılan Puan
20 NP
Bu kitabı 1,13 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Bu ürünü 179 kişi görüntüledi.
Nietzsche’ye göre gelmekte olan tehlike nihilizmdir. Yani “hiç“çiliktir; bütün değerlerin değerlerini kaybetmesi; anlamın pul pul dökülüp anlamsızlığın hâkim olması halidir.
Bediüzzaman’a göre ise kapıdaki tehlike inançsızlık cereyanıdır. Bu cereyan Nietzsche’nin kaygılarını da kapsar niteliktedir. Ona göre gelecekteki yüzyılın en büyük mücadelesi “iman“ mücadelesi olacaktır.
İman mücadelesinde Bediüzzaman “varlık“ın ötesinde bir yaratıcı görür. Ve onu “Sâni’i Zülcelâl“ diye niteler. Yani ululuk sahibi sanatkâr. . . Çünkü her varlık Yaratıcısının eşsiz sanatının bir göstergesi mahiyetindedir.
Nietzsche için ise “yaratılma“ yok “oluş“ vardır. Oluş; olma, olagelme, nedenden niçin den vareste bir izah tarzı.
Nietzsche’nin idealindeki insanlık hali: “Üst insan“ iken diğerinin ise kâmil insandır.
Bediüzzaman’a göre yapılacak işlerde müminleri motife eden etken “ahiret inancı“ iken, Nietzsche “hakikatin öbür dünyada değil bu dünyada olduğu“ gerekçesi ile ahireti reddeder. “Oluş“ ne zamana kadar sorusunu ise cevaplamaz. Sadece “ebedi dönüş“ der.
Ebedi dönüş “üst insan“ın kabullenmişlik halidir. O geçirdiği bir içsel evre ile “oluş“ da ki anlamsızlığı ve sürekliliği sorgulayamaz hale gelir. Olanları sadece kabul eder, o kadar. İşte bu tam anlamıyla kaderine boyun bükme, teslim olma halidir.
Ürünü Oyla:
Tüm yorumlar listeleniyor
Sırala: