Sepete Ekle
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
2019 KPSS Kitapları
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
Ürünü İncele
DEVLET PİYASA PARTİ ( NİZAMETTİN ARİÇ VE KÜRT MÜZİĞİ )
Devlet Piyasa Parti Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği
%30 İndirim
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 13.5 x 21.5 (cm)
Sayfa Sayısı
: 248
Cilt Durumu
: Ciltsiz
Boyut
: Normal Boy
Yaklaşık 1-3 iş günü temin
Liste Fiyatı
: 22,00 TL
İndirimli Fiyatı
: 15,40 TL
Kazanılan Puan
: 46 NP
Barkod
: 9786059082624
Basım Yılı
: Mayıs 2016
Ürünün Tanıtımı

Devlet piyasa parti: Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği


Besime Şen’in kaleme aldığı “Devlet Piyasa Parti Nizamettin Ariç ve Kürt Müziği” adlı kitap Avesta yayınları arasında çıktı.


Bu kitap, “ulusal müzik” kavramı çerçevesinde Kürt Müziğinin “yerini, dünyasını, kurumlarını ve öznelerini belirlemeye çalışıyor. Bu belirlemeler politik arka planın yanı sıra ekonomi politikaların etkisiyle ele alınıyor. Devlet-piyasa-parti denklemi, Kürt siyasallığının tarihsel koşulları ve Nizamettin Ariç´in hikayesi ile yani “Kürt müzisyeni nasıl oluşur?”; “Ariç neden Türkiye´deki dinleyicisinden kopuk? gibi sorulara yanıt aranarak cevaplanıyor.


Fransız Aydınlanması ile Alman Romantizminin belirlediği ulusallık fikirleri, müzikte ve özelinde Türk devletinin kuruluşunda nasıl bir role sahip? Bu etki, yani tek dil ve tek kültür politikası Kürt müziğinde nelere yol açıyor?


“Kürtlerin 20. yüzyılın başlarında modernist ulusal devlet oluşumlarının dışına düşerek devletsiz kalması; yanı sıra mekansal ve toplumsal olarak parçalanması; kapitalistleşme ile kır-kent çelişkilerini deneyimlemesi ve sınıfsal dokusunun belirginleşmesi. . . . ” gibi konuların yanı sıra kitap 1990 sonrası itibariyle PKK´nin Kürt müziği üzerindeki etkisini kavramsal düzeyde analiz etmektedir. Yazara göre yasak ve asimilasyona “karşı” bir alan ve ideoloji ören Kürt parti ve politik çevreleri müziği araçsallaştırmaktadır.