Sepete Ekle
Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
2019 KPSS Kitapları
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
ATEŞ VE GÜNEŞ ( PLATON SANATÇILARI NİÇİN DIŞLADI? )
ATEŞ VE GÜNEŞ ( PLATON SANATÇILARI NİÇİN DIŞLADI? )
Barkod
: 9789755390208
Basım Yılı
: 2008
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 13 x 19.5 (cm)
Sayfa Sayısı
: 102
Cilt Durumu
: Karton Kapak
Boyut
: Normal Boy
Yaklaşık 1-3 iş günü temin
%20 İNDİRİM
Liste Fiyatı
15,00
İndirimli Fiyatı
12,00
Kazanılan Puan
36 NP
Bu kitabı 2,00 ₺'den başlayan taksitlerle satın alabilirsiniz.
Bu ürünü 262 kişi görüntüledi.

Romancı ve felsefeci Iris Murdoch’un, “Romanesk Konferansları“na dayanarak kaleme aldığı bir çalışma olan Ateş ve Güneş: Platon Sanatçıları Niçin Dışladı?, antikçağın en önemli filozoflarından Platon’un genel olarak “sanat“a karşı takınmış olduğu kuşkucu tavrın düşünsel temellerini irdelemektedir. Iris Murdoch, bir yandan, “sanat“ ve “sanatçılık“ kavramlarının ünlü filozofun çeşitli metinlerinde ortaya çıkış biçimlerini incelerken, bir yandan da, “gerçek“ kavramı ile bir çeşit sofistlik olarak gördüğü “sanat“ olgusu arasındaki karmaşık ilişkiyi, sanatçıların “gerçeği çarpıtan“ kişiler oldukları yolundaki savın geçerlilik düzlemlerini sıkı bir eleştirel süzgeçten geçirir. Murdoch’a göre, Platon’un “sanat“a karşı çıkışının temelinde, “dinsel öğe“ ön plandadır. Platon’a göre, sanat tehlikelidir, çünkü sanat esas olarak “tinsel olan“ı taklit eder ve kılığını inceden inceye değiştirip önemsizleştirir. Sanatçılar dinsel imgelerle sorumsuzca oynarlar. Hatta Platon’a bakılırsa, sanatın oyunbazlığında uğursuzca bir yan vardır, kötülüğün çekemezlik dolu ve eğlenceli bir kabullenilişidir sanat. Gerçek logos, en yüksek hakikat karşısında sessiz kalır; ama sanat objesi kendi gevezeliğini sever, hakikati değil, kendini sever ve öncesiz-sonrasız olmayı arzular.

Ürünü Oyla:
Tüm yorumlar listeleniyor
Sırala: