Tüm Kategoriler
Tüm Kategoriler
Akademik
Aksesuar
Bilgisayar
Bilim - Mühendislik
Biyoloji
Çevre Yer Bilimleri
Çocuk Kitapları
Edebiyat
Eğitim
Ekonomi
Felsefe
Genel Konular
Gezi ve Rehber Kitapları
Hobi
Hukuk
İnanç Kitapları - Mitolojiler
İnsan ve Toplum
İslam
Müzik
Periyodik Yayınlar
Politika Siyaset
Psikoloji
Sağlık
Sanat
Sosyoloji
Tarih
Yabancı Dilde Kitaplar
Yemek Kitapları
Ürünü İncele
AŞIK GELENEĞİNDEN PROTEST MÜZİĞE: ALİ ASKER (  )
Aşık Geleneğinden Protest Müziğe: Ali Asker
Yorumları oku
%28 İndirim
Basım Dili
: Türkçe
Ebatı
: 13.5 x 21 (cm)
Sayfa Sayısı
: 342
Cilt Durumu
: Ciltsiz
Boyut
: Normal Boy
1-3 iş günü temin
Liste Fiyatı
: 26,00 TL
İndirimli Fiyatı
: 18,72 TL
Kazanılan Puan
: 56 NP
Barkod
: 9786054979486
Basım Yılı
: Ekim 2015
Ürünün Tanıtımı

Ali Asker müziğin önem taşıdığı bir coğrafyada, Dersim’de doğmuş ve büyümüştür. 1938 Dersim katliamına yönelik anlatılardan kulağında kalan, onun belirli bir maduniyet içinden geldiğini ve bu maduniyetin onun bilincinde yer edindiğini ortaya koymaktadır. İlk önemli sahne deneyimi, dönemin büyük âşıklarından Âşık Mahzuni Şerif’in desteğiyle gerçekleşmiştir. Daha sonra Mahzuni ile kısa bir Doğu turnesine çıkarak usta-çırak ilişkisi ile âşıklık geleneğine adımını atmıştır.


12 Eylül sürecine kadar Devrimci-Yol pratiğinin önemli aktivistlerinden biri olmuş, müziğini bu pratiğin örgütlenme aracı olarak etkin bir biçimde kullanmıştır. Bu süreçte daha çok ozan-âşık geleneğinin içerisinden ürünler vermiştir.


12 Eylül ile birlikte kardeşini işkencede kaybetmesinin ve kendisinin de ağır işkenceler görmesinin ardından yurt dışına yerleşmiştir. Müzik hayatının ikinci evresi olarak tanımlayabileceğimiz “Sürgün” döneminde, Türkiye’deki siyasal mücadeleyi desteklemeye çalışmıştır. Özellikle hapishanelerde yaşanan işkenceleri ve ülke genelinde yaşanan insan hakları ihlallerini müziğinde gündeme getirerek etkin bir mücadele içine girmiştir. Bu süreçte bestelerine devam etmiş fakat âşıklık geleneğinden uzaklaşmıştır. Artık daha çok protest müziğin içinden değerlendirilebilecek bir tarza ulaştığı görülmüştür.


Müziğinin üçüncü evresi 2000’li yıllarla birlikte başlatılabilir. Bu dönemde de genel olarak hem Türkiye’deki hem yurt dışındaki gündeme bağımlı olarak daha politik içerikli türkülerin yerini sürgünlüğün getirdiği özlem, acı, sevda dolu türküler almıştır. Bu süreçte, değişen yaşam koşullarına göre şekillenen bir yaşam algısından söz etmek mümkündür. Adaletsizliğe, eşitsizliğe, sömürüye karşı kişisel tavrında bir değişiklik olmasa da bu çelişkilerin müzik ile ifade ediliş biçiminde farklılıklar göze çarpmaktadır.


- Selçuk Duran

Bu ürünü 128 kişi görüntüledi.
Ürünü Oyla:
Tüm ürün yorumları listeleniyor.
Sırala: